Reklam Araştırmaları
Reklam araştırmaları, markanız hakkında olumlu çağrışımları artıracak, marka imajınızı kuvvetlendirecek ve rekabet içerisinde ses getirecek reklamların hayata geçirilmesini sağlar. Yaptığınız yatırımın markanıza kattığı değeri rakamsal olarak ölçmenizi, ileriye yönelik iletişim stratejilerinizin yönünü tahmin etmenize yardımcı olur.
Hangi Mecralarda?
TV Reklamları
Online Reklamlar
Billboard Reklamlar
Gazete, Dergi Reklamları
Mağaza içi Reklamlar
Hangi Yöntemlerle?
Odak Grup Toplantıları
Web Üzerinden Anket: CAWI
Bilgisayar Destekli Yüz yüze Görüşme: CAPI
Bilgisayar Destekli Telefonla Görüşme: CATI
Eye Track & EEG
Konsept testler, hedef kitleye, kategoriye ve markaya en uygun reklam senaryosunun belirlenmesini sağlamakta, başarılı bir reklamın konusu ve hikayesi için güçlü içgörüler sağlamaktadır.
Reklam yayınlanmadan önce yapılan değerlendirmeler, reklam filminin aktif katılım yaratma, iletişim, motivasyon unsurları açısından etkisini ölçmek ve artırmak açısından revize edilmesi gereken yönleri ortaya çıkarmaktadır.
Bu aşamada, reklamın kategoriye ve markanıza uygunluğu ölçülmektedir. Reklam, hedef kitle tarafından reklamını yaptığınız ürün grubu ile ilişkilendirilmiyorsa, inandırıcı bulunmayacaktır. Sizin markanızla ilişkilendirilmemesi, rakip markayı çağrıştırması durumunda ise yaptığınız reklam yatırımı, markanıza hedeflediğiniz değeri sağlamayacaktır. Reklamınız yayınlanmadan önce, hatta gerçek karakterlerle çekilmeden önce gerçekleştirilecek ön reklam testi (pre-test), olası tüm bu riskleri önceden görmenize ve önlem almanıza imkan verecektir.
Reklam yayındayken ve yayından hemen sonra yapılan ölçümler, reklamın markanıza kattığı rakamsal değeri ölçmeniz açısından değerlidir.
Reklamlarınızı konsept aşamasından başlayarak, yayına girmeden önce, yayındayken ve yayından kalktıktan sonra olmak üzere farklı aşamalarda test edebilirsiniz.
Reklam Testi Araştırmalarında Ölçümlenen Ana Unsurlar